fredag, november 19, 2010

Fars dag


Fars dag 14 november

Min man Peter fick en lång sovmorgon som fars dagspresent.
Uppskattat av en sliten småbarnspappa...

Min pappa brukade få ett telefonsamtal eller ett besök med någon liten present.
Ibland en Sudokopocketbok, ibland någon tankenötsfigur, ibland en whiskey...
Pappa brukade fixa iordning sin specialitet; rostat bröd med avocado,
röd lök, svart stenbitsrom och creme fraiche.

Fars dag denna gång "firades" på kvällen med att jag tog en skvätt
av Famous Grouse-whiskeyn som jag "ärvt" av pappa.
Det skulle han säkert ha gillat.

Famous Grouse hemsida hittade jag att man kunde skapa
sina egna etiketter. Undrar om han hade gillat detta?

"Wishing you a Famous Fathers day with nothing to Grouse about!
Lots of love Dad, your daughter"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar