fredag, mars 11, 2011

Dinosaurien Elisabeth



Det var alldeles nyss, men för väldigt länge sedan...

Vilda slog mig med hästlängder i flipperspelet.

Vilda behövde en egendag med mamma och jag planerade för något roligt med Vilda och min mamma skulle följa med också.

E - Vad säger du om att gå på museum?
V - Jag vill fika med chokladboll och Coca-cola.
E - Javisst, det ska vi ordna, men vad säger du om att gå på museum med mig och mormor? Vi kan gå på Mölndals museum och fika efteråt där? Du vet där du var och kollade på Barbie-utställningen sist? Nu har dem en 70-talsutställning med saker från när mamma var liten där.
V - Nja... jag vet inte mamma... Jag är rädd för dinosaurier.

Tack för den! Jag kände mig stenåldersgammal redan innan när ens barndom har hunnit hamna på museum.


Besöket blev väldigt lyckat och både mamma och jag var nostalgiska. Vilda spanade in alla saker som fanns i montrar (som man aldrig trodde att man skulle få uppleva att se i en monter!), spelade flipperspelet (ett manuellt sådant) minst 100 gånger, kollade barnfilmer från 70-talet (varav många går som repriser än idag) och njöt i fulla drag efteråt av chokladboll och cola. Fast vi 70-talister sa inte chokladboll på den tiden.

Min kommande 40-årsfest senare i år ska bli med tema 70-tal. Man kanske kan få låna lite snygga kläder? Eller inte :-)

Rekommenderar varmt ett besök på museet och för er som bor för långt ifrån finns hemsidan http://www.minnen.molndal.se/tema/70tal/ med 70-talstema.

/Vilse i pannkakan

3 kommentarer:

  1. Ha ha vilken härlig kommentar av Vilda.
    Mysig mormor-mamma-dotter dag!

    Trevlig fredag!

    SvaraRadera
  2. Anonym6:18 em

    =))) Härligt att ni haft en sån go dag! <3 Kram, Lotta&LeahBus

    SvaraRadera
  3. Anonym11:55 em

    Underbart :-) Har mejlat dig vännen.

    Martina *Max* och Sam

    SvaraRadera