söndag, mars 01, 2009

Veckans fototriss: Bokstaven F eller T

Ikväll precis innan det var dags att lägga barnen satt jag en liten stund vid datorn och råkade få se fotoutmaninen FotoTriss. Veckans tema är att fotografera tre olika motiv, med en röd tråd, med begynnelsebokstäverna F eller T. Läs mer här >>

Jag bestämde mig snabbt för bokstaven F som i Familjen och snabb får man vara för att fotografera barn och speciellt sina egna fotovana barn. Jag tog med mig kameran in i Vildas rum och fotograferade under nattningsproceduren. Vilda och jag brukar läsa en godnattsaga, samtidigt som Ville sitter gungandes i sin bilbarnstol och lyssnar och leker med en leksak.

Åter vid FotoTriss-utmaningens hemsida, så förstod jag att man kunde ha plockat foton ur sitt arkiv. Fast det blev ju desto roligare och mer utmaning att fotografera här och nu, mitt i vardagen, mitt liv, min familj.

Här är de tre bilder jag valde ut. Jag tar gärna emot konstruktiv kritik ;-)


F som i Familjen!

F som i Vildas Favoritbok "Lär dig engelska med Barbapapa".
Vilda pekar snabbt ut bokstaven F med sitt lilla Finger.
F som i Fish, F som i Flower, F som i Fly kan hon nu.

F som i Villes Favoritleksak Fotboll.
Både små Fingrar och gulliga Fötter kan sätta Fart på Fotbollen!

F som i Fem myror är fler än Fyra elefanter.
Fyra och Fem Fingrar som hålls upp kräver sin koncentration
av en snart Fyraårig Flicka.

Nu har jag fått F på hjärnan, men nu räcker det för ikväll. Det ska bli roligt att se vad nästa FotoTriss-utmaning blir.

Kram och godnatt/Elisabeth

7 kommentarer:

  1. Hej på dig.
    En kul triss från dig.
    Kram synne.

    SvaraRadera
  2. Anonym10:20 em

    hej!

    mysiga bilder i din fototriss!

    SvaraRadera
  3. Vilken rolig utmaning och vad kul du fotat! Klockrena F tycker jag =)

    Ha en fin ny vecka!

    /Ulrika

    SvaraRadera
  4. Fina bilder! Vilka gosiga små fötter!

    SvaraRadera
  5. Anonym5:58 em

    Vilka mysiga bilder!!
    Gillar verkligen mittenbilden, vilka ljuvliga små-fötter!!
    Ha en bra vecka

    /maria

    SvaraRadera
  6. Anonym7:27 em

    Vilken fin bloggsida, Elisabeth!
    Bilderna är jättefina, kan det vara Elisabeth
    som varit fotograf?? :^)
    Kram, kram från Marie.S.

    SvaraRadera
  7. Vilken rolig utmaning! Får se om jag hinner fixa den jag också innan dagen är till ända..
    För dagarna går fort nu för tiden!

    Kul att du ska åka till Grekland, kan du inte packa med en liten Linda i väskan också?
    Känner att jag skulle behöva en utlands-tripp eller två just nu..
    Hoppas att allt är bra med er alla 4!




    Kram Linda.

    SvaraRadera