fredag, juni 19, 2009

Maj + juni = december x 10

Ny matematikformel? Nej, bara en fundering över att maj och juni har blivit värre än decemberstressen. Vi kan välja bort mycket innan och kring jul och det har blivit legitimt. Men det är bra mycket svårare att välja bort något kring maj och juni...

Jag har haft avslutningar av allehanda projekt privat och i jobbet för Spädbarnsfonden för allt ska helst avslutas innan semestrarna börjar. Sommarfest på dagis. Avslutning med dansuppvisning på Vildas dansskola. BVC 10-månaderskontroll. BVC 4-årskontroll. Dagisansökan. Vegas årsdag. Vildas födelsedag med presentinköp, planering, inbjudningar, kalas m.m. Begravning. Studentfirande plus ett studentfirande att ta igen som vi missade för att vi var på begravning. Barnkalas. Planering och klädinköp inför Greklandsresan. Passbeställning. Semesterplanering. Föräldrapenningplanering. Ville konstant förkyld och vaken på nätterna. Bilen gick sönder. Minnesstund med Spädbarnsfonden. EMD på Liseberg. Måns Zelmerlöf i Stadshusparken i Mölndal. Gårdsfest. Nyfödda bebisar. Födelsedagar. 40-årsfest och midsommar. Blommor och presenter som ska köpas... Pengar som inte räcker till...

Ja det här var ett axplock ur vad jag kommer ihåg på rak arm, men jag klagar inte! Det är bara ett konstaterande att maj och juni innehåller många saker som ska hinnas med. Eller vill hinnas med. Jag som är föräldraledig och har småbarn. Hur ska det gå när barnen är i skolåldern och jag arbetar också?

Jag har inte hunnit gå till frisören och sömnbristen är inte att leka med. Vilda frågade mig igår varför jag hade målat mig blå under ögonen. Men Ville älskar att hålla i mitt hår som handtag och mysa och det finns täckcreme att ha under ögonen.

Glädjen över att se Vilda sittandes på sin pappas axlar skrika ikapp med fjortisarna när EMD spelar på Liseberg är oslagbar och Ville som är en glad skit så länge han får uppmärksamhet gör det värt allt!

Det är här och nu jag lever.

/Elisabeth

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar