torsdag, april 29, 2010

39 veckor idag

Nu har jag gått 39 veckor idag. Det känns att det är nära då det är tungt med magen och foglossningarna, men jag har också större behov av sömn och mat än tidigare. Jag lyckades äta en hel pizza själv till middag och blev ändå hungrig ett par timmare senare! Tur att det inte varit så hela graviditeten. Jag har tillräckligt att ta av sedan tidigare och behöver inte mer gödning ;-)

Det är fortfarande en hel del praktiskt kvar att fixa, men idag blev många telefonsamtal gjorda och spjälsängen är nu bäddad med Mumintrollstema. Kanske lyckas jag packa BB-väskan imorgon? Jag vet att det är på tiden.

Nu är några backup-barnvakter ordnade då det är många sjuka omkring oss. Igår fick vi också byta bil med mina föräldrar då vår bil, lägligt nog, fick problem med något stag som måste bytas innan vi kan köra mer. Hmm... laddaren till videokameran är försvunnen också. Det är många saker kvar på listan att bocka av och så lite tid och ork.

Imorgon bitti är sista CTG-besöket innan det är igångsättning på måndag. Hoppas allt ser bra ut med hjärtljuden. Fosterrörelserna har känts normala sedan sista besöket i alla fall. Vilda och Ville känner på sig att något är på gång och visst är det en märklig känsla att gå och vänta så här på något så stort livsförändrande för oss alla i familjen.

Jag försöker njuta mitt i allt av bebisens rörelser i magen. Det är sista gången jag kommer att få uppleva detta mirakel då det är sista graviditeten min kropp och familj orkar med. Detta mirakel att vänta barn, som jag för 10 år sedan aldrig trodde att jag någonsin skulle få uppleva. Det är jag så tacksam över. Oerhört tacksam.

Max 4 dagar kvar...

6 kommentarer:

  1. Håller alla tummar och tår.. Läser att du ska bli igångsatt och jag förstår helt o hållet varför du vill det.. Själv är jag lite orolig att jag måste kämpa för igångsättning om jag blir gravid igen..

    Bara för att jag har ett levande barn, så försvinner inte oron att få ett till döfött barn.

    Många lyckoönskningar, Hannah...

    SvaraRadera
  2. Många kramar till dig och hela familjen. Tänker på er och hoppas att allt kommer gå så smidigt som det bara kan. Du har så otroligt rätt kring det du kommenterade på vår blog...att känslor verkligen kan gå sida vid sida. Ibland blir det så tydligt.
    Kram från Andreas m fam...

    SvaraRadera
  3. Ulrika10:55 fm

    Ni är i mina tankar och jag önskar av hela mitt hjärta att ni får en "dröm-förlossning" imorgon. Kram!

    SvaraRadera
  4. Anonym4:01 em

    Kommer inte kunna göra annat än att tänka på er morgon.. Kan inte heller låta bli att nynna denna vaggvisa... Stora stora kramen, Boel
    När lillan kom till jorden,
    det var i maj, när göken gol,
    sa mamma att det lyste
    av vårgrönt och av sol.

    Sjön glittrade som silver,
    och körsbärsträdet stod i blom,
    och svalan kvick och munter
    just hit med våren kom.

    Gullvivans plym sågs vaja,
    bofinken slog så glada slag,
    då blev jag döpt till Maja,
    ty lillan, det var jag.

    Och därför, säger mamma,
    så är jag nästan alltid glad,
    jag tycker hela livet
    är som en solskensdag

    SvaraRadera
  5. Tänker på er och följer er! Hoppas att allt kommer gå bra och att dramatiken uteblir. Man borde inte behöva oroa sig när man står på mållinjen men har man varit med om att mista ett barn så kan man aldrig helt slappna av. Inom några dagar kommer en bebis till världen och ytterligare en som vi känner. Även de är änglaföräldrar. Hoppas denna vecka bringar hopp och glädje och att det blir ringar på vattnet av det. Det är vad jag önskar just nu.

    Kram Josefin
    Mamma till *Elliot* och Mille
    http://hosroos.blogspot.com

    SvaraRadera
  6. Undrar om jag klarar av att arbeta imorgon? Mina tankar kommer hela tiden att finnas hos er. Håller alla tummar och tår för er!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera