torsdag, juni 24, 2010

Livet här och nu

Överlycklig Vilda på årets första Lisebergsbesök. Hon dansade hoppsasteg under hela besöket.
Hon har bara gått och väntat på att jag ska kunna följa med trots foglossningarna
och det var bara att snällt ta med sig kryckorna och göra det bästa av kvällen.


Viljas livs första Lisebergsbesök. Hon fick en egen Lisebergskaninprinsessa.
Hennes navel blev lapiserad i fredags och naveln är mycket bättre.


Ville njöt av Farfars bilar och karusellen.
Annars var han rätt nöjd med att åka i vagnen och att äta polkagris.


Tänk vilken lycka att få besöka Liseberg med MINA barn.
Måste nypa mig i armen ibland...


Jag lyckades få en egen stund vid Vendelas och Vegas grav.
Så skönt att få vara helt själv och släppa fram alla tankar som inte hinns med annars.


I minneslunden precis bakom tjejernas grav kommer pappas stoft att vila.
Här satt jag en lång stund och bara var. Saknar pappa mycket...


Vardagsbild med vika tvätt-kaos i soffan.
Vilja har precis blivit ammad och försöker nå min näsa med sin hand.
Nu är det snart slut på amningen och det är lite sorgligt i mitt mammahjärta...


De första babyplaggen rensas ut då Vilja växt på längden och Vilda har fått
de minsta kläderna till sina dockor. Också lite sorgligt i mammahjärtat
att börja rensa ut babykläder för nu ska de ju inte sparas undan mer är det bestämt.
Känslomässigt skulle jag vilja ha många små bebisar till...


Ville är hemma från dagis för han fick ögoninfektion och förkylning.
Och hans förkylningar sätter sig givetvis alltid på luftrören.
Han orkar dock busa som synes på fotot.


Vill önska alla en fin midsommar!

I min fantasi är Vendela och Vega på en sommaräng någonstans
med spring i benen och blommor i håret.

Jag ska försöka uppfylla sommarängen och blommor i håret till mina barn på jorden,
men blomsterkransarna lär nog åka av innan de ens sätts på huvudet.

Varm kram till er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar