onsdag, juni 16, 2010

Villekungen


När jag träffade Peter kallade jag honom min prins. Man kunde ju tro att nu när Ville föddes att han skulle få ärva titeln prins, men Ville är helt enkelt Kungen! Ville är född med gullig pondus på magen och sättet han går på ser ut som om han äger hela världen. Han gör sin röst hörd oavsett när det gäller om han är hungrig eller när det är något han vill eller inte vill. Han är helt enkelt Kung!

Älskade Ville har fått sådana gulliga lockar och korkskruvar att jag vill inte klippa håret på honom än. Han är ju så gullig! Han charmar de flesta och älskar att vara i centrum och bli sedd. Han dansar med en medfödd rytm och har börjat sjunga melodier innan han ens pratar ordentligt. Häromdagen hörde jag att han sjöng Lalalala i en melodi och jag kände igen sången Broder Jakob. Han gjorde det riktigt tonsäkert också. Få se om det blir en musikalartist av Ville när han blir stor.

Annars är det bilar, bilar, bilar som gäller. Filmen Bilar som han fick från sin morfar är sönderspelad och vi har fått köpa en ny. Han går omkring med sina älskade bilar och radar upp dem på rad lite överallt så man får se upp var man sätter fötterna. När jag läste Göteborgs-Posten häromdagen och snabbt tänkte bläddra förbi bilannonserna fick Ville syn på tidningssidan och bläddrade helt bestämt tillbaka till bilannonserna för de skulle minsann han titta på. Ville älskar böcker och tidningar, men tidningen Auto Motor Sport som Peter köpt har han tagit över och den fullkomligt älskar han. Det ser så gulligt ut att se en snart 2-åring sitta eller ligga och läsa biltidningen med sådan andakt som han gör. Den tidningen är helig!

Nu är sommaren här och jag hoppas att alla förkylningar håller sig borta. Stackars Ville har varit konstant sjuk under hela hösten/vintern/våren och fått diagnosen förkylningsastma och drabbades dessutom av feberkramp. Hoppas att han fått de flesta av sina förkylningar och infektioner barnen ska ha när de är små. Nu längtar jag efter en sommar där Ville får vara frisk och tanka energi ordentligt! Ja, vi föräldrar behöver också tanka energi för att orka med i Kungens tempo...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar